Ekstremtur høsten 2020 – ship o hoi!

19 august, 2020 av Magnus Vøllo

Ship o hoi!

Årets ekstremtur blir arrangert fredag 4. til søndag 6. september.

Ekstremturen er litt mer krevende enn våre vanlige turer, og kun for de litt eldre speiderne (ungdomskolealder). For årets ekstremtur kaster vi loss og seiler på tokt med Norges største speiderskute S/Y Valentine. Valentine tilhører sjøspeiderne på Isegran, og vi får med oss kaptein og to besetningsmedlemmer derfra!

Målet for turen er å lære mer om godt sjømannskap. Det blir grunnleggende leksjoner i seiling og navigasjon. Alle vil få sin sjanse til å styre skuta. Samtidig skal vi ha det gøy, bade, leke, slappe av i akternettet og bli bedre kjent med hverandre. Seilingsplanen legger vi etter vær og vind, for denne turen er  Bolærne, Oscarsborg og Skjærhalden aktuelle havner.

Overnatting blir ombord i båten og i telt på land. For å dra på tur med S/Y Valentine må alle ombord melde seg inn i Foreningen Valentine. Dette inngår i deltakeravgiften.

Oppmøte på Isegran fredag kl 15.30. Beregnet henting ved Isegran kl 16.00 søndag.

Påmelding

Påmelding til Magnus Vøllo,  magnus.vollo@gmail.com eller svar på utsendt SMS innen fredag 28 . august

Egenandelen for turen vil være på 400 kroner. Betales til Vipps nr. 18753 (1.Fredrikstad Speidergruppe) eller kontonr. 1000.66.99990. Husk å merke alle betalinger med “ekstremtur” og speiderens navn.

Smittevern

Vi holder oss løpende oppdatert på myndighetenes korona-retningslinjer og vil være svært opptatt av å innfri disse. Videre tar vi utgangspunkt i råd og retningslinjer fra Norges Speiderforbund i planleggingen av turen.

Her er smittevernreglene som gjelder på tur:

• Frisk og rask. Har du eller noen hjemme hos deg symptomer på Covid-19 må du holde deg hjemme. Blir du syk underveis på turen melder du fra til en leder med en gang.
  • Hådvask. Vi har med såpe og antibac. Alle har ansvar for god håndhygiene før og etter måltider, toabesøk osv.

Mat

Det blir felles middag fredag kveld, lørdag kveld og søndag formiddag. Øvrige måltider må man ha med selv, det vil si:

• Frokost og lunsj lørdag
  • Frokost søndag
  • Snacks

Pakkeliste:

• Redningsvest
  • Undertøy og sokkeskift (ullsokker)
  • Ullundertøy
  • Tykk genser, tynn genser
  • T-skjorte
  • Regntøy